Linia Enter Air pozyskała 23. boeinga B737-800. Samolot o rejestracji SP-ESM, który jest 32. maszyną w barwach linii, wylądował dziś (5 czerwca) o poranku na Lotnisku Chopina. Dodatkowy samolot zwiększy możliwości przewozowe w sezonie letnim i pozwoli obsłużyć ruch turystyczny także na innych rynkach. Informacje o dostawie maszyny potwierdził nam zarząd polskiej linii czarterowej, który poinformował, że wkrótce do Polski dotrze kolejny B737.
Samolot przyleciał z jednym międzylądowaniem z lotniska Jinan-Yaoqiang w Chinach. Trasa przebazowania (4-5 czerwca) lotu SPESM to: Jinan-Yaoqiang (TNA) - Astana (NQZ) – Warszawa Lotnisko Chopina (WAW). W ciągu kilku najbliższych dni samolot ten zadebiutuje na siatce połączeń Entera. Jest to 23. B737-800 Entera i ogólnie 32. samolot w barwach linii. Warto dodać, że kilka dni wcześniej przewoźnik odebrał
B737-800 o rejestracji SP-ESN.
Maszyna o oznaczeniu LN2567/MSN35273 i rejestracji SP-ESM leasingowana jest, według internetowych baz danych, od firmy AerCap. Wspomniany B737 wyprodukowany został w kwietniu 2008 r., w którym to trafił do chińskiej linii Shanghai Airlines i latał w niej do lutego 2025. Następnie po wycofaniu przez przewoźnika, w miesiącach luty - maj br., maszyna przeszła przegląd ciężki i następnie trafiła do Enter Air. Na pokład, podobnie jak pozostałe B737-800, zabiera 189 pasażerów.
Przewoźnik wybiera po raz kolejny B737-800, ponieważ problemem staje się miesięczna cena dzierżawy, która jest o ponad 100 tys. dolarów wyższa niż dwa/trzy lata temu, a przypadku nowych B737 MAX jeszcze wyższa. Grzegorz Polaniecki, dyrektor generalny Enter Aira, wielokrotnie wspominał na łamach naszego portalu, że jest duży popyt, pomimo tego, że ceny tak bardzo rosną. Dla rodzimej linii posiadanie floty złożonej tylko z 737 MAX jest zwyczajnie za drogie, mimo oszczędności jakie daje ten samolot w kwestii konsumpcji paliwa.
W nieoficjalnych rozmowach lessorzy przyznają, że problemy Boeinga i mała dostępność samolotów wywindowały ceny ostro w górę. Za B737-800 musimy zapłacić widełki 250-300 tys. dolarów miesięcznie. Natomiast leasing B737 MAX, to już koszt co najmniej 400 tys. dolarów miesięcznie, a momentami kwota ta oscyluje nawet w okolicach 450-460 tys. dolarów miesięcznie.
Flota przewoźnika Obecna flota Enter Air składa się aktualnie z 32 boeingów B737: 23 737-800NG i
dziewięciu 737-8 MAX. Dla Entera latają obecnie także dwa B737-800 wynajęte (ACMI) od słowackiej linii Air Explore (OM-FEX i OM-KEX). Teraz przewoźnik czeka na dostawę jeszcze jednego B737-800. O planach flotowych Entera, pisaliśmy w artykule "
Enter Air: Co najmniej trzy kolejne B737 w 2025". Z ostatnich informacji wynika, że do floty Entera mogą dołączyć w tym roku łącznie cztery maszyny: jeden nowy B737-8 MAX oraz trzy używane B737-800NG.